Poniżej prezentowane jest zestawienie sześciu polskich placówek wychowania przedszkolnego działających online (lub z istotnym komponentem cyfrowym), każda oceniona według wybranych cech: oferta, technologia, model biznesowy, grupa docelowa, innowacyjność.
Oferta: przedszkole + żłobek; obecnie 4 grupy przedszkolne i 6 grup żłobkowych.
Technologia: strona www zawiera sekcję „Dziennik”, galerię, możliwość zapoznania się z programem i pracą placówki.
Model biznesowy: niepubliczna placówka lokalna (Radzymin) – samodzielna.
Grupa docelowa: dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym; rodziny lokalne.
Innowacyjność: w ofercie – m.in. wykwalifikowani wychowawcy, logopeda, psycholog, duże sale dydaktyczne (ok. 40 m²).
Oferta: sieć kilku oddziałów przedszkoli z programem zajęć i zerówką.
Technologia: strona przedstawia lokalizacje, programy i informacje rekrutacyjne online.
Model biznesowy: lokalna sieć prywatnych placówek – kilka filii w obrębie miasta.
Grupa docelowa: dzieci w wieku przedszkolnym (2,5 – 6 lat) i ich rodziny poszukujące prywatnej opieki.
Innowacyjność: dodatkowe aktywności poza podstawową opieką, elastyczne godziny.
Oferta: przedszkole + zerówka + szeroki zakres zajęć dodatkowych.
Technologia: strona internetowa prezentuje informacje o rekrutacji, lokalizacjach i programie.
Model biznesowy: prywatna placówka, dwa oddziały w jednej aglomeracji.
Grupa docelowa: lokalne rodziny z dziećmi przedszkolnymi, oczekujące oferty rozbudowanej.
Innowacyjność: nacisk na indywidualne podejście i adaptację dziecka do przedszkola.
Oferta: opieka dla dzieci w wieku 1–3 lata, pełne wyżywienie, program adaptacyjny.
Technologia: strona internetowa prezentuje cennik, zakładki „zajęcia”, „rekrutacja”, umożliwia wstępny kontakt online.
Model biznesowy: niepubliczna placówka lokalna – klub malucha w centrum miasta.
Grupa docelowa: najmłodsze dzieci (żłobkowo-przedszkolne) i rodzice niemowlaków/trochę starszych maluchów.
Innowacyjność: oferuje szeroką gamę zajęć dodatkowych (sensoplastyka, język, rytmika) oraz działania adaptacyjne dla najmłodszych.
Oferta: prywatne dwujęzyczne przedszkole (Warszawa Mokotów) z programem rozwoju inteligencji emocjonalnej.
Technologia: strona zawiera informacje o programie immersji językowej, misji placówki, lokalizacjach.
Model biznesowy: prywatna placówka specjalistyczna (dwujęzyczna) w dużym mieście.
Grupa docelowa: rodziny poszukujące przedszkola z elementem językowym i rozwojowym dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Innowacyjność: immersja językowa (angielski obecny cały dzień), autorski program kształcenia społeczno-emocjonalnego.
Oferta: metoda Montessori dla wieku przedszkolnego, zajęcia tematyczne, dwujęzyczność w niektórych oddziałach.
Technologia: strona informuje o wirtualnych spacerach, aktualnościach, oferuje rekrutację online.
Model biznesowy: niepubliczne przedszkola metodyczne w większych miastach, czasem z możliwością rozbudowy w sieć.
Grupa docelowa: rodziny szukające alternatywnej metody edukacji dla dzieci w wieku 3-6 lat, często z elementem dwujęzycznym.
Innowacyjność: pedagogika Montessori, nacisk na samodzielność dziecka, przygotowane środowisko dydaktyczne, indywidualne podejście.